Če ste mislili, da je bloganje le hobi, je čas, da znova razmislite – z bloganjem lahko dejansko zaslužite precej dobro. Tu je nekaj smernic, kako začeti, poiskati svojo nišo in svoj spletni dnevnik spremeniti v lep mali dobiček.
Bodimo popolnoma iskreni: z bloganjem ni najlažje zaslužiti. Ampak odlično je, da se veliko ljudi ukvarja s tem in je lahko odlična kompetenca tudi v vašem življenjepisu.
Priporočljivo je, da se predstavite kot strokovnjak na tem področju, delite vrednost in to počnite pogosto. Kontinuiteta je ključnega pomena!
Se sprašujete, kako uspešni blogerji služijo svoj denar?
Kako ustvariti spletni dnevnik?
Začetek z blogi se lahko zdi majhno minsko polje, še posebej, če nimate veliko tehnološkega znanja.
Pri postavitvi spletnega dnevnika imate dve glavni možnosti – lahko uporabite brezplačno platformo za bloganje ali pa ustvarite svojo lastno spletno stran.
Številne platforme vam omogočajo brezplačno postavitev spletnega dnevnika in so izjemno enostavne za uporabo. Če sprva želite blogati le priložnostno, vam to morda popolnoma ustreza.
Seveda je pri brezplačnih platformah za bloganje trik v tem, da so lahko zelo restriktivne. Prilagodili ga boste lahko le v omejenem obsegu, vaš spletni dnevnik pa bo imel omejen prostor za shranjevanje, kar bi lahko otežilo nalaganje velikih videoposnetkov in slik.
Druga pomanjkljivost je, da bo URL vašega spletnega dnevnika podoben “www.yourblog.wordpress.com” z blagovno znamko platforme.
Večina brezplačnih blogovskih platform tudi ne dovoljuje oglaševanja ali povezanih povezav na svojem spletnem mestu, kar je običajno za večino blogerjev ključni vir zaslužka.
Ustvari svojo spletno stran
Če niste posebej tehnološko usposobljeni, se vam zdi misel o ustvarjanju lastnega spletnega mesta precej zastrašujoča – vendar je to dejansko precej enostavno narediti in ustvarite ga, verjeli ali ne, v samo 20 minutah (nekaj najenostavnejšega) .
Z lastnim spletnim mestom boste lahko ustvarili edinstveno osebno blagovno znamko (z lastnim URL-jem) in ni nevarnosti, da platforma izbriše vaš spletni dnevnik – vi boste lastnik spletnega mesta in boste imeli popoln nadzor.
WordPress ima na izbiro neverjetno veliko predlog ali “tem” – vzemite si čas in izberite tisto, ki ustreza vaši osebnosti in temi vašega spletnega dnevnika.
Odločite se za nekaj jasnega in preprostega, s prostorom za velike slike in lahko berljive pisave (pisave Comic Sans in Courier niso dovoljene).
Kako izbrati temo bloga
Pravijo, da je niša vse! To je lahko najlažji ali najtežji del začetka vašega spletnega dnevnika.
Na tej stopnji je najpomembneje, da izberemo nišo, v kateri lahko sebe imenujemo avtoriteta – največja napaka, ki jo novi blogerji naredijo v tako veliki gneči blogosferi, je, da ustvarijo blog, ne da bi naredili kaj nepričakovanega ali drugačnega.
Na primer, če je moda vaša stvar, lahko namesto kombiniranja generičnih modnih vsebin svojo ljubezen do oblačil kombinirate z veliko skrbjo za okolje in bloganjem o okoljsko ozaveščenih oblikovalcih? Če pa ste fizioterapevt, naj bodo vaša niša samo ljudje, ki že dolgo delajo za računalnikom.
Naš najboljši način, da najdemo primerno nišo, je obsežna raziskava, kaj že obstaja, kaj je uspešno, kaj manjka ali je mogoče obdelati na kakšen drug način.
Uporabite Googla – Kaj ljudje iščejo? Poiščite forume, da vidite, kaj ljudi zanima, kje potrebujejo nasvet, katere informacije manjkajo. Sledite trenutnim trendom – Katere so trenutne teme v medijih? Razmislite o različnih vrstah vsebine – Ali lahko ustvarite vodnike / vodnike z navodili? Mnenja? Intervjuji? Seznam? Morda vas od drugih ne bo ločevalo tisto, o čemer pišete, ampak način pisanja. Enostaven slog, zaradi katerega boste brani.
In kar je zelo pomembno, pišite o nečem, kar vas resnično zanima, kajti če nekaj počnete brez ljubezni, na tem skoraj ne boste dolgo ostali.
Kako povečati obisk na blogu?
Ko ustvarite spletno mesto, oblikujete temo bloga in objavite prve objave, je veliko vprašanje – kje so vsi bralci?
Ne morete samo pričakovati, da bodo ljudje čarobno našli vaš blog in ga začeli brati. Čarovnijo morate narediti sami s promocijo.
Promovirajte svoj spletni dnevnik v družabnih omrežjih
Če niste na družbenih omrežjih, boste veliko težje vidni v virtualnem svetu.
Priporočamo, da za svoj spletni dnevnik nastavite strani / profile na Facebooku, Twitterju, Instagramu, Snapchatu in celo LinkedInu. Te profile oblikujte v podobni barvni shemi / temi kot vaš blog, tako da je vaša blagovna znamka dosledna in lahko prepoznavna.
Z njimi lahko delite nove objave in označite kolege blogerje / vplivneže / podjetja, ki bi lahko delili vašo vsebino in ji pomagali doseči še večje občinstvo.
Lahko tudi plačate oglaševanje, s pomočjo katerega bo vaš blog dosegel širše občinstvo, ali pa izpeljete natečaj, da ustvarite več všečkov. Ko dobite sledilce, ohranite njihovo zanimanje z rednim objavljanjem (ne samo za nove objave v blogu).
Povežite se z drugimi blogerji
Razkrijte se drugim, ki pišejo o podobnih temah. Kljub temu, da ste tehnično tekmec, boste verjetno prijetno presenečeni nad tem, koliko se lahko podpirate.
Mnogi blogerji imajo na svojem spletnem mestu celo stran s povezavami, ki jo uporabljajo za povezavo do množice svojih prijateljev v skupnosti v zameno za povezavo do vašega spletnega dnevnika. To vam bo v veliko pomoč pri SEO (gre za optimizacijo iskalnikov – kolikšna je verjetnost, da se bo vaš spletni dnevnik pojavil pri iskanju v Googlu).
Če stopite v stik z drugimi blogerji in delite njihovo vsebino, vam bodo verjetno vrnili uslugo – lahko bi celo sodelovali!
Uporabite Affiliate marketing
Affiliate marketing deluje tako, da v besedilo vašega spletnega dnevnika dodajate povezane povezave, katerim sledite. Vsakokrat, ko bralec klikne spletno mesto, ki ga priporočite, in opravi nakup, lahko dobite majhno provizijo.
Povezave bodo vodile bralce do spletnega mesta blagovne znamke, denar, ki ga dobite, pa je izkazana hvaležnost, ker ste na njihovo spletno mesto poslali nekaj svojih bralcev.
Prijavite se na Affiliate Window – ogromno partnersko mrežo, kjer lahko promovirate na tisoče znanih blagovnih znamk in storitev z vsega sveta.
Pri partnerskem trženju, je ključno biti pristen in pošten. Napišite mnenja in članke s svojimi odkritimi mnenji in spodbujajte bralce, da nekaj kupijo le, če menite, da je to dober izdelek ali storitev zanje.
Dodajte oglasne trakove na svoje spletno mesto
Bolj vizualni način oglaševanja je prodaja oglaševalskega prostora na vašem blogu, in sicer blagovnim znamkam, katere so zanimive vašim bralcem.
Oglase lahko postavite kamor koli, vendar so običajno na vrhu strani spletnega dnevnika ali v stranski vrstici.
Dohodek lahko zaslužite na dva načina. CPC (cena na klik) pomeni, da boste prejeli določeno plačilo za vsakega bralca, ki klikne vaš oglas, medtem ko CPM (cena na tisoč) pomeni, da se boste dogovorili za določeno plačilo za vsakih 1000 “prikazov”.
Ta metoda monetizacije običajno deluje najbolje, če imate močno nišno publiko. Ko povečate število sledilcev in bralcev, se blagovne znamke pogosto obrnejo na vas, da bi razpravljale o sponzoriranih objavah.
Nadomestilo za sponzorirane objave na družbenih omrežjih
Če ste močno prisotni v družabnih medijih, boste zelo privlačni za blagovne znamke. Nekateri dejansko celotni dohodek iz spletnih dnevnikov ustvarijo s sponzoriranimi objavami v družabnih omrežjih. Lahko zaračunate na objavo in nadomestila so lahko presenetljivo visoka.
Preprosto se boste morali potruditi, da boste najprej dosegli večje število sledilcev – blagovne znamke vidijo vaš »družbeni dokaz« (oziroma koliko ljudi vas spremlja na družbenih omrežjih) kot dokaz, da bo bralcem všeč tudi to, kar objavite o njih.
Prodajajte digitalne izdelke na svojem blogu
Če imate na voljo spretnosti ali nasvete, je druga možnost, da zaračunate nadomestilo za dostop do e-knjig, video vadnic, tečajev ali delavnic.
Da bi ta možnost delovala, morate biti sposobni pokazati, da ste izredno dobri v svojem početju ali da se je vaša vsebina izkazala za neverjetno dragoceno. To ni enostavno. Najprej zgradite svojo skupnost na podlagi svojega strokovnega znanja, tako da boste, ko boste pridobili njihovo zaupanje, lahko bili prepričani, da boste prodali svoje digitalne izdelke.
Precej težko je prepričati spletne skupnosti, da plačajo, saj ljudje mislijo, da bi moralo biti vse na spletu brezplačno. Vendar je vredno poskusiti, kajne? Še posebej, ker so pasivni dohodki zelo ugodni za vaš prosti čas.
Kot bloger pritegnite pozornost delodajalcev
Uporaba vašega spletnega dnevnika za promocijo lastnega podjetja ali celo zaposlitev, je še en način zaslužka s pomočjo vašega bloga.
Svoj spletni dnevnik lahko uporabite tudi kot nekakšen spletni profil – na njem lahko gradite svojo verodostojnost, pokažete svoje spretnosti in upate, da boste opaženi in dobili dobro službo.
Pomislite na to tako: vaš blog je sam po sebi kot vaše malo podjetje in s tem, ko potencialnim delodajalcem pokažete, da lahko to opravljate uspešno, dokazujete, da imate podjetniški um in veste kako z njim uspeti.
Spletno mesto za članstvo
Druga možnost za zaslužek je prodaja članstva v ekskluzivnih kotičkih vašega spletnega mesta. Na primer, karierni spletni dnevnik lahko zaračuna 10 USD na mesec, da uporabnikom omogoči dostop do celotne vsebine. Blog za zagon podjetja bi lahko prodal članstvo na forumih, kjer lahko ljudje dobijo prilagojene nasvete o svojem poslu.
Ključno je, da mora biti vaše ekskluzivno članstvo dragocenejše od nečesa, kar lahko obiskovalci brezplačno najdejo drugje, zato poskrbite, da boste razvili nekaj vrednega in, da upraviči ceno.
Še nekaj nasvetov za konec
Dejstvo, katerega morate upoštevati, je, da z blogom ne boste zaslužili le tako, če postavite spletno stran in pustite, da tam sedi. Miselnost »če jo zgradiš, bodo prišli« tu ne deluje, zato se prepričaj, da si pripravljen temu nameniti nekaj časa. Večina blogerjev še več mesecev (včasih tudi let) po zagonu spletnega dnevnika ne vidi skokovitih prihodkov. Preden se poglobite v bloganje, si zapomnite te majhne nasvete:
Ustvarite kakovostno vsebino
S svojim blogom ne boste zaslužili, če ga ljudje ne bodo prebrali. Navsezadnje so vaši bralci tisti, ki vam bodo prinašali zaslužek, ne glede na to, ali bodo kliknili vaše oglase ali kupili vaše izdelke. Bralci so vedno na prvem mestu.
Ne zapravljajte časa zgolj za svoj blog
Razvijanje uspešnega spletnega dnevnika je veliko povezano z vzpostavljanjem odnosov. To lahko vključuje odnose s sponzorji, podružnicami ali preprosto drugimi blogerji, ki bodo usmerjali promet na vaš blog. Poskrbite, da boste nekaj časa porabili za forume in druge bloge (ali karkoli vam najbolj ustreza), da boste vzpostavili te odnose in svoj blog.
Ne bojte se eksperimentiranja
Ne bojte se prilagoditi svojih metod, da vidite, kaj najbolje ustreza vam in vašim bralcem.
Zaslužek od bloga zahteva veliko vztrajnosti in predanosti, vendar se lahko dolgoročno izplača.
Samo ne pozabite, da vam ni treba uporabiti vseh teh načinov, da bi naenkrat zaslužili. Pomislite, kaj počnejo drugi v vaši panogi, in začnite od tam.
Čez čas se boste naučili, kaj vam ustreza in kaj ne.