Kako do odličnih idej za bloganje?

Belo platno. Prazen zaslon. Utripajoč kurzor. O čem naj zdaj pišem?Kaj naj rečem, da je dovolj pomembno za vsakogar? To ni to. Jutri poskusim znova.

Vsi smo bili na tem mestu.

Včasih je resnično strašno postaviti sveže vsebine na svet. Misel na to, kako bodo sledilci obsojali in dojemali besede, lahko močno vznemiri. Je to, kar sem napisal, dobro? Bo vsebina dobro sprejeta ali bo izzvala negativne reakcije? Ali še huje … kaj pa, če sploh ne pride do reakcije?

Takšno razmišljanje nas pogosto vodi do zatiranja idej in metanja v koš, “ni vredno objavljati.” Škoda, ker prav to duši ustvarjalnost. Zato se pogosto ujamemo, kako buljimo v računalnik, saj vemo, da bi morali nekaj objaviti, ne moremo pa se odločiti, kaj točno.

Hmmmm…

Kako se spoprijeti s tem: Danes si bomo ogledali nekaj preizkušenih tehnik pridobivanja idej za spletni dnevnik, tudi če se vam zdi, da v sebi nimate niti grama ustvarjalnosti. Ti nasveti so lahko koristni za vsakega blogerja ali pisatelja, ne glede na to, ali pišete za javni spletni dnevnik, tedensko glasilo ali člane spletnega mesta!

# 1 – shranite datoteko z idejami

Najpomembnejše pri navdihu je dejstvo, da ne morete predvideti, kdaj se bo to zgodilo. Ves čas moraš biti pripravljen. Do neke mere to zahteva preprosto pripravo.

Shrani datoteko – dokument ali preglednico s seznamom vseh idej za pisanje bloga. To datoteko shranite na mestu, do katerega lahko kadar koli dostopate: Google Dokumenti, seznam Todoist ali morda Airtable. Karkoli vam ustreza.

Ko imate idejo, ki je potencialno dobra za blog, jo zapišite. Naredite to vsakič in v kratkem času boste imeli pomemben inventar, s katerim lahko delate – tudi kadar sploh niste v kreativni fazi.

# 2 – kradi od drugih

Eden najboljših načinov, kako priti do začetnih idej za vsebine, je dosledno spremljanje blogov, katere želite posnemati.

  • Z brezplačnim bralnikom (radi imamo Feedly) se naročite na svoje najljubše bloge in enkrat na dan preverite, kaj je objavljeno.
  • Prijavite se na novice svojih najljubših spletnih dnevnikov, da ne boste nikoli zamudili nove objave.
  • Vsak teden si v koledarju namenite nekaj časa za branje določenega spletnega dnevnika, ki vam bo dal ideje in navdih.

Ne bojte se ukrasti idej, ki očitno delajo za ljudi. Iz uspeha drugih se je mogoče veliko naučiti ( več o tem glej št. 10). Ne kradi pa vsebine, kajti to ni prav.

Svoje ideje vedno zapišite v datoteko z idejami. Na deževen dan bo prišel kot navdih, katerega potrebujete za  uspeh nove objave.

  1. – Posvetujte se z občinstvom

Ideje o vsebini lahko raziščete tako, da preberete razdelek s komentarji, preverite @answers na Twitterju in poslušate druge ljudi. Dajte svoji obstoječi skupnosti razlog, da se vključi v vsako objavo, ali pošljite e-pošto sledilcem za povratne informacije.

Sodelovanje bralcev in vsebina, ki jo vodi skupnost, sta ključna dela mnogih uspešnih neodvisnih blogerjev in članstva lastnikov podjetij.

Naivni blogerji gredo iskati ideje, učinkoviti blogerji omogočajo, da ideje same pridejo do njih.

Prosite bralce, naj vam povedo, o čem bi radi brali več in jim kasneje to tudi omogočite. Sliši se preprosto, v resnici pa to počne le malo ljudi. Joanna Vibe, Copyhackers, v tem podcastu deli nekaj odličnih nasvetov o poslušanju in prepuščanju idej.

# 4 – Vprašajte internet

Mnogi plemeniti blogerji so že zdavnaj pred vami ostali brez ideje o vsebini, in čeprav je bila to včasih nepremagljiva ovira, jo je marsikomu uspelo premagati in opaziti postopek.

Tu je nekaj osnovnih člankov, v katerih smo uživali:

103 ideje za objave v blogu, katere bodo imeli bralci radi – OptinMonster

60 idej za objave v spletnem dnevniku, s katerimi boste izpolnili koledar vsebine – Sumo

Poleg branja vodnikov drugih, napolnjenih z idejami, se lahko sami odpravite tudi na internet. Poskusite raziskati ustrezne skupnosti, kjer vaše občinstvo najraje biva. Ugotovite, o čem govorijo ljudje.

Reddit, Quora in Twitter so izvrstna mesta za iskanje idej o spletnih dnevnikih, ki temeljijo na temah, o katerih govorijo resnični ljudje.

# 5 – Razširite obstoječo vsebino

Med zgodovino analitike ugotovite, katera od vaših objav je najbolj priljubljena. To so vaše uspešnice.

Tedne, mesece in leta po objavi, še vedno prinašajo stalen pretok novih obiskovalcev, kateri vaš blog odkrivajo prvič.

Torej, veste, da ta vsebina deluje, naslednje vprašanje je: Kako jo lahko poglobite? Lahko naredite nadaljevanje? Lahko vsebino v prispevku osvežite z novejšo in izboljšano različico?

Posodabljanje objav je odlična SEO taktika za doseganje starih in celo novih. Večino dela ste že opravili. Oglejte si ta podroben vodnik AHREF, če želite izvedeti, kako opraviti pregled objave in posodobiti svoje najboljše objave.

# 6 – Ugotovite trende

Obstaja veliko načinov za odkrivanje spletnih trendov, pa tudi orodij za odkrivanje ljudi, ki iščejo določeno temo. Odličen način pisanja vsebine, ki jo bo marsikdo prebral, je vnaprej vedeti, kaj ljudje iščejo.

  • Google Trendi – odkrijte, katere teme so v trendu v določenem časovnem obdobju
  • Buzz-Sumo – vnesite ključno besedo, da ugotovite, kako se uvršča in o čem piše
  • AnswerThePublic.com – vnesite kateri koli izraz in dobili boste ogromen seznam sopomenk in sorodnih izrazov, ki jih ljudje dejansko iščejo.

# 7 – Povej svojo zgodbo

Včasih je najboljša objava tista, ki pripoveduje zgodbo vseh ostalih objav. Ne glede na temo vašega bloga, to verjetno počnete že nekaj časa.

  • Kaj ste se naučili v tem času?
  • Kaj se je spremenilo od vašega pričetka?
  • Če bi se lahko vrnili nazaj in si svetovali na začetku kariere, kaj bi to bilo?

Te objave niso samo narcistična vaja, temveč so lahko izjemno koristne za druge ljudi v vaši panogi. Vsak mora nekje začeti in z učenjem na svojih napakah lahko naslednja generacija napreduje še hitreje.

Dajte malo v zameno in povejte svojo zgodbo.

# 8 – Napišite vodnik

Kako je videti najboljša vrsta objav v blogu? To je lahko. Najboljša vrsta je tista, zaradi katere ljudje preberejo še 12 drugih vaših objav. Pravilna povezava obstoječih objav je dober način, da od tega zaslužite.

Usedite se in preglejte svoje stare objave. Povežite podobne ali vsebinsko povezane objave in preverite, ali jih lahko razvrstite tako, da so videti kot mini vodnik, tako da je v nadaljevanju branje objave po objavi videti kot vredno.

Vsakemu prispevku dodajte uvod, zaključek, nekaj preprostih opisov in povezav. Zdaj imate post-vodič, ki bo ljudi poslal na pravo pustolovščino klikov na vašem blogu.

Oglejte si ta čudovit vodnik za ustvarjanje “vozlišča” vsebine, ki ga je napisal Jimmy Dali, če želite izvedeti več o tem, kako to deluje:

# 9 – Posodi možgane

So tvoji možgani utrujeni? Izposodi si možgane nekoga!

Ko se ozrete po svoji dejavnosti, po kom se zgledujete in kdo bi lahko zanimal vaše bralce? Obrnite se na to osebo po e-pošti in jo vprašajte, ali bi se strinjala z intervjujem. Vaš izziv je, da postavite zanimiva vprašanja, ki bodo to osebo spodbudila. Po tem je ta oseba tista, ki v vašem imenu ustvarja fantastične vsebine.

Toda ne pozabite: kakovost intervjuja je najpomembnejša.

Internet je poln dolgočasnih sranj “kdo ste in kaj počnete”. Ne ponavljaj te neumnosti. Napišite sogovorniku ustrezen uvod, ne pričakujte, da bo to storil namesto vas. Naredite svoje raziskave in jih vprašajte kaj pomembnega. Od tu prihaja čarovnija.

# 10 – naredite analizo konkurence

Kar dobro deluje vašim vrstnikom in tekmovalcem, bi lahko dobro delovalo tudi vam. Opravite nekaj raziskav, da ugotovite, katere ključne besede uvrščajo vaše konkurente na vrh, in kateri so njihovi najboljši rezultati.

Za take raziskave radi uporabljamo AHREF – glejte njihov vodnik o učinkoviti analizi vrzeli v vsebini.

Pri tem je ključno prepoznati funkcije z dovolj lahkimi ključnimi besedami, na katerih lahko ustvarite edinstveno vsebino in vzamete košček pogače. Lahko razširite že napisano in ga dramatično izboljšate? Imate nov in zanimiv zorni kot na isto temo? Ste našli osebne podatke, s katerimi lahko ustvarite nov in zanimiv blog?

Ne pozabite zapisati svojih idej v tabelo, da jih boste lahko ponovno pregledali in raziskali.

# 11 – Trenirajte mišice, zadolžene za ideje

Domišljanje idej so mišice, ki jih je treba razgibati. Bolj pogosto kot to počnete, močnejša je mišica. Vsak dan pripravite ideje za spletni dnevnik in kmalu boste opazili, da je postalo bolj naravno.

Eden največjih blogerjev na to temo je James Altucher. Enostavno preberite njegovo objavo http://www.jamesaltucher.com/2014/05/the-ultimate-guide-for-becoming-an-idea-machine/. Ne velja samo za objave v spletnih dnevnikih.

  1. A) KAKO TO MISLIŠ – STROJ ZA IDEJE?

Za vsako situacijo, v kateri se znajdete, boste imeli kup idej. Na vsako zastavljeno vprašanje boste dobili odgovor. Vsako srečanje boste opravili tako dobro, da ga boste dvignili na povsem drugo raven. Pravo pot boste lahko našli tudi, ko se boste znašli na izgubljeni avtocesti. Poiskali boste lahko 50 načinov zaslužka, če potrebujete denar, itd.

Ko sem začel vaditi mišice za ideje, se mi je zdelo, kot da sproščam čarobno energijo v sebi.

– James Altuher

Kaj sledi?

Vsakdo ima ideje za objave v blogu. Prvi korak k uspehu je, da jih organizirate tako, da jih lahko uporabite. Upamo, da vam je ta objava dala nekaj začetnih idej.

In zdaj začni:

  1. Ustvarite svojo idejno datoteko v obliki Googlovega dokumenta ali preglednice. Vsak dan pišite vanj. Zanašajte se nanjo, ko se vam zatakne.
  2. Ugotovite, o čem pišejo ljudje iz vaše panogi. Ukradite in poglobite njihove ideje.
  3. Ne bojte se gumba Objavi. Nekatere objave bodo boljše od drugih, nekatere pa bodo v slogu “boljše kot nič”.

Ali imate kakšne druge trdne tehnike, kako najti ideje za bloge, ko se resnično zatakne? Povejte nam v komentarjih.