Katere iskalnike upoštevati pri spletni optimizaciji?

Optimizacija spletne strani je proces, pri katerem spletno stran prilagajamo tako, da jo spletni iskalniki postavijo višje med rezultati iskanja za določene ključne besede. Tehnik spletne optimizacije je veliko, saj je tudi dejavnikov, ki vplivajo na razvrstitev rezultatov, ogromno. Vedeti moramo, da ima vsak spletni iskalnik svoje posebnosti, noben med njimi pa ni zanemarljiv. Tako je treba optimizacijo prilagajati glede na to, na katerem iskalniku želimo doseči boljše uvrstitve. Osnovna spletna optimizacija sicer ne pozna velikih razlik med iskalniki, saj so nekatere prakse priporočljive v vsakem primeru, a pri kakšnih podrobnostih se že pojavijo razlike, ki lahko ključno vplivajo na uvrstitev spletne strani. Najbolj razširjena je Google optimizacija, ki cilja na trenutno najbolj priljubljen spletni iskalnik, a tu se še ne smemo ustaviti. Poznamo druge iskalnike, ki so lahko tudi bolj pomembni od Googla, seveda pa jih moramo znati čim bolje izkoristiti.

optimizacija-seo

Seveda pa na prvo mesto ne moremo postaviti drugega iskalnika kot Google. Prav Google optimizacija je pogosto celo edina storitev, ki jo ponujajo izvajalci spletne optimizacije, saj je najpriljubljenejši iskalnik osvojil veliko večino uporabnikov, dobri dve tretjini, med iskanji tabličnih in mobilnih naprav pa Google predstavlja kar 90% uporabnikov. Pri večini globalno usmerjenih spletnih strani je Google edini znaten vir organskega obiska, medtem ko je obisk z drugih iskalnikov zanemarljiv. Spletna optimizacija za Google je tako edina logična izbira, če želimo biti konkurenčni na različnih tujih trgih. A tudi na lokalni ravni predstavlja Google pomemben vir obiska, v večini primerov še vedno najpomembnejši. Z izjemo Kitajske in morebiti kakšnih drugih držav je namreč Google prvi tudi na lokalnih trgih. A pri spletnih straneh, namenjenih točno določenemu, omejenemu trgu, so pravila spletne optimizacije nekoliko drugačna.

Na manjših lokalnih trgih lahko tudi drugi iskalniki pomenijo odločilno razliko v prehitevanju konkurence. Google optimizacija je tu seveda še vedno izjemno pomembna, a vpliv lokalnih iskalnikov ni več zanemarljiv. Na slovenskem trgu ima najbolj vidno vlogo Najdi.si, ki deloma še sledi Googlu in terja nekaj pozornosti tudi od izvajalcev spletne optimizacije. Če imamo torej spletno stran, namenjeno zgolj slovenskemu trgu, bomo morali poskrbeti tudi za optimizacijo za slovenske iskalnike.

Poleg globalnega Googla in lokalnega iskalnika pridejo v nekaterih primerih v poštev tudi drugi večji iskalniki, na primer Bing, Yahoo! In podobni. Nekateri iskalniki so priljubljeni predvsem znotraj kakšnih specifičnih geografskih področij, prav tako lahko opazimo značilen demografski profil. Dobro je torej ugotoviti, ali se ciljna skupina naše spletne strani ujema s profilom uporabnikov določenega iskalnika – če se, potem je optimizacija vsekakor pametna. Veliko bolj nam bo pomagal manj obsežen, a bolj targetiran vir obiskovalcev, kot pa milijoni radovednežev z Googla, ki našo stran obiščejo brez pravega namena.

Na srečo je optimizacija za Google in druge iskalnike v osnovi enaka, le v podrobnostih imajo iskalni algoritmi različnih iskalnikov različne poudarke. Če poskrbimo za kakovostno temeljno optimizacijo, se bomo prebili na dobre pozicije v vseh iskalnikih, nato nas čaka le še piljenje tistih manj pomembnih kriterijev, ki v končni fazi lahko odločajo o uvrstitvi na sam vrh – tu se lahko bolj posvetimo tistim iskalnikom, ki nam bodo najbolj koristili.

Comments are closed